söndag 31 maj 2009

Kalejdoskopskakaren tog en paus

Fick en idé och tänkte jag ska försöka se om verktygen i SL kan hjälpa mig förverkliga den. Efter ett tag insåg jag dock att jag måste förbättra mina kunskaper i script om det skulle gå. Började istället färdig ställa en bild min kalejdoskophjärna skakat fram häromveckan. När det var gjort hade jag fått nog av bildlekarens ensamtillvaro och beslöt besöka en av Hangoutplatserna i SL. Vännen Midnattsdotters klubb tyckte jag skulle passa!

När jag kom dit var redan festen i fullgång. Flera bekanta ansikten, svettiga av dansglädje, syntes bland de församlade. Engelska var påbjudet som lingua franca, då många inte förstod svenska.
Detta till trots så spred sig svenskan som dimman över Lützen över dansplatsen.
Någon dimma på feststämningen kunde dock inte märkas. Efterhand slöt fler och fler personer upp. När det var dags för mig att lämna stället och återvända till verklighetens välkomnande sovplats var stämningen


på topp! Flera aviserade att de tänkte göra ett besök på Malmösimmens nattklubb EARTH innan de kallade dagen natt!
Tack för en trevlig kväll Midnattsdotter och
alla ni andra som höjde feststämningen!

1 kommentar: