tisdag 26 maj 2009

Gästutställare


Som vanligt började dagen med en vovvepromenad! Solen hade tydligen vaknat flera timmar före jag vaknat, ty den värmde redan skönt!
Vi träffade en bekant och började småprata. Först om väder och vind, snart kom vi dock in på livets väsentligheter, som att vistas i virtuella världar. Berättade för honom om Second Life och hur jag där visade konst som jag mödosamt knopat ihop. Han berättade för mig om att han själv gått i konstskola när han var ung. Den lyckligaste tiden i mitt liv... eller i vart fall en av dem!
Det stod inte på förrän jag vid hemkomsten hade ett mail från honom med bilder han målat och en förfrågan om jag kunde testvisa dem i det galleri som jag har tillsammans med Second Renoir !
Tänkte det kan jag väl, vi hade ju pratat om att den översta våningen förutom vara eventsal och danslokal även skulle kunna inrymma gästutställare.
Så nu kan ni som vill se en gäst från verkligheten ställa ut i SL besöka vårt galleri. Och kolla vad Ger har målat. Givetvis kan du också se de ordinarie verken. Second Renoir ställer ut på första våningen och Tour Spoonhammer på mellanvåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar