lördag 16 oktober 2010

Inte så vanligt

... att Skriftställaren lämnar sin skyddade verkstad och beger sig ut bland vanligt folk. Fredagkvällen var dock ett sådant tillfälle. Han hörsammade en kallelse och besökte det nya tillhållet för de som gillar RAJRAJ. Ett socialt sammanhang där man alltid hälsas välkommen, fredagkvällen var inget undantag.



Det kan vara riktigt behagligt och avslappnande att befinna sig mitt i bruset. Belzez väl valda musikskivor. Insiktsfulla och ibland inte helt meningsfulla kommentarer far som ljumma sommarbrisar mellan de dansande.
Efter ett tag kallade verklighetens sömn på Skriftställaren  och med en önskan att förse nattutgående kameler med värmande yllesockar försvann Skriftställaren in i sömnens dimma.


Kan ni läsa detta är det gott hopp om att han vaknat ur dvalan och verkligen skrivit detta.
Men helt säker kan man aldrig vara!

1 kommentar:

  1. Det var riktigt trevligt där tills jag i morse insåg att jag var kvar där:-) Så mycket trevligt folk att tala med IM med - umgås med.

    Och Lensi som värdinna alltid kvittrande.

    Men men i morse då - där stod min andra kopia? Som Linden Lab måste skapat!

    För vad jag vet var jag på ett annat ställe en 30 minuter efter det att jag lämnat RajRaj - men nu stod jag fastfrusen på bryggan när jag loggagde på i morse!!!

    Jag har bett Ikaros kicka ut mig alternativ starta om simmen för att jag skall ”lossna”:-)

    Detta har hänt mig förut i Second Life och jag vet fler som råkat ut för samma sak. Både dubbelgångare och fastna i en sim.

    Lösningen är att den som äger simmen - kickar ut den via estate manager verktyget alt startar om simmen.

    Ser ni en PG ståendes på RajRaj bryggan (den i Sverige!) är jag inte där det är någon annan:-)


    Ha een bra dag och tack för din fina blogg !

    /Tina (PG)

    SvaraRadera