onsdag 15 december 2010

Kommersiell konsumentupplysning

Det är inte, på något sätt, ovanligt , att Skriftställaren nogsamt insuper lärdom från televisionens kommersiella kanaler. Där får man veta både det ena och det andra. Lära sig om tandborstar, som svenska tandläkare rekommenderar. Dessa dentala artister tycks också ha förkärlek för vissa tandkrämer.
En helt ny värld av kunskap öppnar sig, då det ges information om diverse feminina nödvändigheter. Något som Skriftställaren tidigare med varm hand överlåtit till personer av motsatta könet. Men nu vet han, allt om vilka bindor som begärligt insuper en blåaktig vätska, utan att det på något sätt märks. Detta till skillnad från andra artiklar, som spiller  den blåaktiga vätskan både länge och väl. Måhända skillnaden är vingarna.



Krämer kan införskaffas, som enligt upplysaren vetenskapligt bevisat gör dig, om inte 10 år yngre , så i vart fall betydligt mindre rynkig. Smörj bara på och märk skillnaden redan efter första gången den används. Känd skrynkelfri allvarligt leende skådespelerska lovordar krämen.
Mer näraliggande för Skriftställaren intresse, är informationen om att man nu kan inhandla bilar, som redan har framtidens teknik och material integrerat. Vissa av dessa konsumentupplysare av bilmärken hävdar dessutom att du är mer  miljövänlig än någon annan bilägare.
Men det som måste vara helt felaktigt, är de kommersiella konsumentrådgivare, som menar, att deras kapselkaffemaskin är det mest miljövänliga som finns. Skriftställaren har aldrig förstått hur det hänger ihop! Hur kan trettio små plastkapslar bli mer miljövänligt än en kaffepaketkapsel i papper!
Usch, nu börjar det ett samhällsprogram... tusan, att det ska avbryta de informativa  upplysningsfilmerna, som andra kallar tevereklam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar