lördag 27 februari 2010

Herr Skriftställare....

hämtar ord från en osorterad portföljer!
Just nu över Västra Aros horisont snöar det tunga blöta frekventa  minilakan. Tur det snart är vår!
Skriva blogg kan ha sina sidor. Skriver man om den andra livet, ska man nog ha med en och annan mångtydighet, som kan tolkas. Då lockas många läsare till besök! Dramahungern tycks omättbar i den ankdammen!
En framgångsrik bloggare intervjudades för en tid sedan i något tevemagasin och han bekräftade. Ju mer elak han var desto mer läsare fick han. Han blev så elak, sa han, att han inte längre var sig själv. Detta uppvaknande fick honom att sluta blogga.
Skriftställaren önskar att fler av oss bloggare kom till den insikten!

De svenska issopardamerna förvarade sitt OS-guld. Curling, Snooker kanske inte så stora sporter, men hu vad drama som förmedlas via teverutan. I sanning inga sopor , dess fyra okrönta drottningar av curlade stenar och svischande kvastar. Teverapporten utrropar : Se dessa iskalla tjejer från Sverige!

Så nu är det upp till Ormdricka, Måndagsbörsen, Frides Nightclub eller annan SL-event-anornare att leva upp till  epitetet "iskalla tjejer från Sverige"

På tal om Kalla tjejer i dag är det dags för tremilen  klassisk stil i OS-längdskisåkningen! Frågan är om det blir polska som dansas, finsk jenka eller norsk hardangerviddarhambo som ska dansas på segerpallen. Eller om någon av de "iskalla tjejerna från Sverige" ska överraska igen.
Den som överlever kvällen får se!
Skriftställaren har laddat upp med snacks och gott att dricka... glaset är vallat och sambon ruggad!

3 kommentarer:

  1. EN bloggare kanske slutar blogga av samvetsskäl. Men vad säger du om alla läsare som bara byter till nästa "elaka" blogg då? Är vi en av dem kanske? Är dom mindre skyldiga än bloggaren? Detta är människans natur, herr skriftställare. Vad ska vi göra åt det?

    Den som är oskyldig kastar den första stenen. Om han vill dvs......

    Du har kritiserat andra bloggare för att ta sitt liv i second life på för stort allvar. Man kan också ta sig själv på för stort allvar irl.

    SvaraRadera
  2. Det gläder mej att herr Skriftställare även gillar snooker :))

    SvaraRadera
  3. Hmm, jag är ju en gammal bloggläsare, har ju häckat på nätet alldeles för länge för mitt eget bästa, men det här med SL-bloggar är däremot nytt för mig...

    Känner ibland likadant som du, men då blir jag väl hudflängd jag med, försöker fortfarande få känslan för hur mitt SL-liv ska te sig. Har ju varit "här" mycket, mycket mer på sista tiden än nånsin annars och mött många otroligt trevliga och intressanta själar så jag förstår att SL kan bli viktigt för oss, men samtidigt har jag mött lite, läs mycket mer, av baksidan med det också...

    Nå ja, överlåter till andra att välja på vilken nivå de vill leva i SL, själv är jag åtminstone för stunden oerhört tacksam för de jag mött, det är ett väldigt bra sällskap då jag själv varit lite för krasslig för att avnjuta RL-livet :-)

    Bloggar ju själv, men helt privat, och tror inte att jag ska ge mig in i den här delen av mitt liv, här är jag mer tillbakadragen och vill inte riskera att bli missförstådd alternativt trampa någon på tårna, jag tar nog mig själv på betydligt mer allvar irl och trivs med det :-)

    O du, ÄNTLIGEN tar OS slut, eller har det redan gjort det? Så insatt är en WaltzingMatilda bevisligen hihi!

    SvaraRadera