Egentligen, tänkte Skriftställaren och hällde upp en ny kopp Zoegas Intenzo, så är valspurten tjatig. Det är ju samma sak de tjatat om den sista månaden, enda skillnaden är att de höjt rösten något.
Undrar vilka mediarådgivare, som de olika partierna ta råd av. Vem uppmanar den kvinnliga politikern, att le, som hon egentligen inte trodde på vad hon sa?
Vem har lurat i det liberala partiet att det inte finns ett liv som formar framtiden före skolåldern?
Vem uppmanar politikerna att skrika "lögn" eller du ljuger" så fort de inte vet vad de ska svara?
Vem uppmanar politikerna att att attackera motståndarna, utan att med ett ord föra fram det egna budskapet?
Vem tusan har sålt iden med en plastsorterande docksadist till miljöpartiet?
.. eller för den delen, att äldre damer med rullator, med förkärlek rätt sorterar sin tomma whiskyflaska?
Vem har inbillat CDU's svenska systerparti att anspelningar på omänskliga samtalspartenrs ger ett mänskligare samhälle?
"När det gäller effekten av tv-reklam vet vi i princip ingenting" sa professorn i statsvetenskap vid Göteborgs universitet Henrik Oscarsson!
Skriftställaren försöker undvika att nämna extremnationalisterna och deras löjliga valslogan " Ge oss Sverige tillbaka". En slogan som inte ens har rim eller ranson! Ett parti, som 2004 på sin kongress sa att man inte ville mera ha att göra med den gamla vamgyttret BSS att göra, men redan fyra år senare gick till val med slogan Bevara Sverige svenskt" Usch och fy, skäms över att uppemot en halvmiljon svenskar gått på dessa lögnaktiga slogans!
måndag 13 september 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar