lördag 26 september 2009

Loovika psykadelsika afton




Under de sista dagarna fick herr Skriftställare oförtjänt ryktet av att vara gräsmattefixare! Han luckades dock assistera två landägare att få en något frodigare grön matta på deras ägandes tomter.
Så om ni besöker chicka Bellona eller charmanta cafeägarinnan Annabella och förundras över deras nyanlagda marktäckare, så vet att utan deras assistans hade det inte blivit något!

Herr Skriftställare har också under de sista dagarna lyckats finjustera och nästan gjortklart den galleritomt vi kallar Art Island. Kära bloggläsare det är snart vernissage där, då vi kommer ha internationella musikutövare på plats för att ge en fläkt av stora världen!

Fredagkvällen begav sig Herr Skriftställare till Loovika gård för en stunds avkopplande friskisåsvettisdans! Redan ett par minuter efter öppning hade cirka 35 dans- och festlystna avatarer infunnit sig, vilket fick Herr Skriftställares data att go bananas!

Herr Skivsnurraren Ikaros ( som även är fotografen bakom vinjettbilden) snurrade skivor med den äran och alla som så ville fick ett låtönskemål uppfyllt!
Inte märktes det att han vilat fråm skivsnurrande en lång tid! RajRajgeneralskan den paranta HaxLensin fanns där även om Herr Skriftställare aldrig såg henne...jo namnskylten syntes, så jag vet hon övervakade allt med stilenlig elegans! Likaledes elegant, i ett hörn av dansgolvet, övervakade kvällens RajRajgästvärdinna Loo att allt gick rätt till. Hon övade på att dirigera de närvarande så att de därvarande på söndagens usaflyg sköter vad de ska. Hon kunde dock inte få Herr Skriftställares dator att svälja alla de intryck som grafiskt strömmade in i hans dator. Det var en del gråvättar på skärmen.
En del nåstan blålereaktiga.



En av de få närvarande, som nästan helt ressade var den på bild synliga och sensuellt dansande cafeägarinnan Annabella.


Ja se det var en afton med lagg, härlig musik, dansande gråvättar och dansgolvsträngsel.

Herr Skriftställare lägsnade av sig då laggen omöjligjorde några större dansanta aktiviteter. vilket i sig aldrig varit någon större talang hos densamme!


Å ni som inte var där ja, ni får skylla er själva.

2 kommentarer:

  1. Du är bara för go du Tour, jag vet att jag misskötte mina vänner på IM, men attans.....jag hade fullt upp med lagg och omgivningen. Lycka till på invigningen av galleriet, synd att jag missar det och annat här inne....säger Loo som packar för fullt...bl.a vaniljsåspulver! Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha ! Tour! Jag dansade "friskisosvettisdansen"(mina fina danser;)) som vanligt .. Jag VET att det var laggigt men tusan så fint det var :) ..

    47 st saqmtidigt gör ju att det BLIR lagg :)

    tack för att du kom Tour .. Vi ses nästa vecka när vi drar till Ziga ! :)

    SvaraRadera