söndag 15 november 2009

Lördagkväll och Fride Club


Lördagkvällen var nästan till ända, när Herr Skriftställare kom på att han skulle göra ett besök hos vännen Midnattsdotter och hennes club. Det var annonserat Rocknroll och kvällens skivsnurrerska Cherrie hade redan maxat tempot när Skriftställaren anlände. Troligen doldes han ankomst av någon virtuell teknikalitet, för de vanliga hjärtliga välkomstropen uteblev. Herr skriftställare lät sig dock inte nedslås, utan valde ett hörn där han kunde rocka loss. Känna de heta rytmerna fylla varje fiber.
Den ihärdiga mobiliteten Herr Skriftställare gav prov på utförde underverk med hans visibilitet, för plötsligen kom alla de välkomsthälsningar, som är så kännetecknande för den varma omhändertagande atmosfären på Frides Club.
De närvarande rörde sig ännu frenetiskt i takt med musiken, när Herr Skriftställare kände att sängen ropade hans namn. Med önskan om en god natt och rådet att ge kamelerna vatten, innan de släpps ut för natten, återvände han till nattens verkliga verklighetssyssla....att sova.

1 kommentar:

  1. Tyvärr kunde jag inte komma:-( För svag uppkoppling och för dyra MB:-(

    Jag hade gärna träffat alla på Frides och även senare spontan RajRaj. Så jag stod på min lilla plätt där jag har HOME satt och titta på simmarna med längtan att våga TPa... Jag tog några anteckningar om hur många som hade det trevligt och inte så ensamt som jag.
    Även om Olle gjorde sitt allra bästa att gossa med mig.
    Ni var många och länge på Frides. Grattis Mid!

    OCH grattis Tour till många och bra reportage/inlägg.

    Kram/Tina - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    SvaraRadera