lördag 12 december 2009

hundliv, hundväder oh nybryggt kaffe


Jag vet att det är hundars natur att lukta och nosa,
Jag vet att det är hundars natur markera sitt "Kilroy was here" genom att dränera systemet både nu och då!
Jag vet att det är hundars natur att visa sin glädje med attt vifta på svansen.
Jag vet det är hundars natur....
...och jag kan värdesätta detta. I vart fall om dagen är solig och värmen tydligt märkbar.
Vad jag har svårt fördra är att varje buske ska bevattnas, varje grässtrå luktas på, varje bekant svansviftas åt, när vädret är så otjänligt.
Hunden längtar nästa tillfälle att lukta och nosa.

Hunden längtar nästa buske att markera.
Hunden längtar nästa bekant att svassigt svansvifta åt!
Husse kryper djupare in i vinterjackan,
Husse sveper halsschalen tätare runt sig.
Husse längtar efter värmande stugbekvämlighet.
Husse längtar nybryggt kaffe!

4 kommentarer:

  1. När det gäller mina hundar kan du ta bort dom där påståendena om hunden o byta ut "husse" mot hunden istället så blir det rätt ;) Yllekofta har dom o man får tvinga dem o gå ut om inte solen skiner :)))

    SvaraRadera
  2. Men inte viftar du väl på svansen när du ser bekanta...:))

    SvaraRadera
  3. Det där låter som dom flesta män i SL.. förlåt hihi
    cafe anna

    SvaraRadera
  4. naaaa mena int bokstavligen att man skulle "byta" hunden mot husse ;)

    SvaraRadera