lördag 20 juni 2009

MIDSOMMARFIRANDE VID SECOND HOUSE

" i långdans, i språngdans på glödande järn" aldrig har väl den visans ord blivit så levande för Herr Skriftställare som denna midsommarafton. För första gången på många herrans år rycktes även Herr Skriftställare med i en ringdans runt midsommarstången. I de kommentare som inramade ringdansen förstod jag att rumpor berördes, akterkapell ytbehandlades och tår trampades på. Kort sagt redan från början fanns sommarnattens ysterhet här. Kvällen till ära hade Herr Skriftställaren iklätt sig en folkdräkt med knätofs och allt! Ju längre aftonen fortskred ju mer klart stod det att den nedgående solens skönhet endats överträffades av de midsommarfirandes praktfullhet. Oavsett val av klädsel så var alla underbartutstyrda i praktfulla kreationer.
Skivryttaren Ikaros speedade upp midsommarkänslan med sina skivor. De som så ville kunde även önska sina favoritlåtar!
Ringdansens eviga kretslopp skulle dock snart avbrytas för att lyssna på kvällens första artistuppträdande. Det var den i SLK-kretsar välkände och omtyckte Bara Jonson, från sveriges kornbod,
som med sin gitarr och och välklingande stämma försatte de närvarande i midsommarextas. Luften fylldes av MMMMMM och "APPLAUSER". Bara fick också de närvarande att i takt med musiken börja förflytta valda kroppsdelar i invecklade animerade rörelser.
Inte ens den vanligen förekommande laggen kinde lägga sordin på stämningen. Festplatsen fylldes till bredden ja även rpgades med dansbenägna festfirare.


Det alltmer välfyllda dansgolvet fylldes på och det blev svårt för HerrSkriftställare att finna en ledig yta, där hans yviga besprattlande inte störde andra. Men det gick! Någon stans bland alla dessa nonyma (vi hade blivittillrådde avlägsna namntaggar) fans säkert kvällens midsommerdrottning och midsommarkung...
Efter att i flera timmar misshandlat danstiljorna med sin krumma ben, beslöt Herr Skriftställare att nu var det dags att möta midsommardagen i horisontalläge!
Tina Bergman, Ikaros String, Jesper Prinz, Bara Jonson Ewa Aska..och alla andra, tack för att ni förvandlade en i RT kylslagen,åskande och regntung midsommarafton till denna soliga glada midsommarafton i SL!

1 kommentar:

  1. Tack själv Tour! För att du kom och för att du finns!

    Att Midsommarfirandet blev en mycket större hit än jag ens kunde ana (Vem är i Second Life en Midsommar?) - Jo så många att simmen var full mest hela tiden.. NI gjorde det! NI skapade stämningen - en som var väldigt stark!

    Ingen bannades (jag hade inte ens väntat att det skulle behövas!), inga griefers - Utan bara så många underbara människor.. allt bara bra med underbar Midsommarstämning och det i vårt Second Life! På vår Ambassad!

    Jag bestämde mig för att hälsa alla välkomna vilket jag klarade av tills Bara stod på scenen... (En timme) - sen blev jag för yr av alla känslorna inom mig framför min skärm..

    Tack Tour - tack alla ni som kom... Kräfskiva är beställd av publiken - den är redan på gång i min PuhHjärna och Tiggersjäl och på skissblocket till höger på mitt bord.. !:-)

    Svenska folket* i Second Life är en stark, känslosam och underbar grupp av medmänniskor - en man skall ta till vara och lyssna på. Och ta hand om med respekt.

    Kramix/Tina

    **På Midsommarfesten hade vi även många Danskar, Norrmän, Spanjorer, Portugiser m fl..

    SvaraRadera