måndag 1 juni 2009

Spökar det på Eventvåningen ?


Var ensam i galleriet, så tänkte jag sätter på lite musik. Slog mig ner i en av fåtöljerna på Eventetaget. Freddy Mercurys mäktiga stämma började sjunga. I was born to love you. Tittade ner på mina arnar och mycket riktigt ännu så många år efteråt får jag gåshud. Tyckte sången var nästan påtagligt närvarande. Blicken svepte över lokalen och där framme på scen stod han. Nu går det spöken på torra land hann jag tänka, innan det övernaturliga gav mig hjärtklappning. Nu kan jag ju inte lova att han finns där varje gång någon besöker Eventetaget! Eller också finns han där men ingen musik, nästan kusligare! Kom gärna och testa själv om han finns där för er också eller det bara var ett spratt som kalejdoskophjärnan spelade mig!

Närmade mig baren för tänkte, en sådan påhälsning från andra sidan kräver en Ramlös Kaktus med krossad is och strimlade limeskal. Men det skulle jag nog inte gjort för nu flög blodpumpen upp i halsgropen för där, som bartenders jobbade Picasso och Salvador Dali. Behöver nog lite vodka i den kaktusdrinken med. Picasso skakade nedvärderande på huvudet och föreslog Calvados istället. Dali höll inte med utan blev nästa som en karikatyr av sig själv i ivern att pådyvla mig en sangria special. Det händer underliga saker på Evenetaget. Jag beslutade att lämna SL och försöka mig på att tackla eftermiddagsolen i RL istället. Mitt beslut påhejades ivrigt av den stora vovven, som tycker ett liv utanför hemmet är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar